Úvodní stránka

Prohledat:

Rozšířené vyhledávání

ORGANIZAČNÍ ČLENĚNÍ HASIČSKÉHO ZÁCHRANNÉHO SBORU MORAVSKOSLEZSKÉHO KRAJE

1. HZS kraje se vnitřně člení na:

2. Organizačními součástmi krajského ředitelství jsou operační a informační středisko HZS MSK, územní operační a informační střediska a vzdělávací, technická a účelová zařízení.

ORGANIZAČNÍ ČLENĚNÍ KRAJSKÉHO ŘEDITELSTVÍ

V čele HZS kraje je ředitel HZS kraje, který mimo jiné odpovídá za odborné řízení a koordinaci činnosti HZS MSK, za investiční činnosti a správu majetku HZS MSK a má velitelskou pravomoc při řízení jednotek PO.

Statutární zástupce krajského ředitele zastupuje krajského ředitele v plné působnosti.

Kancelář krajského ředitele
zabezpečuje organizaci a koordinaci činností krajského ředitelství včetně agend v oblasti organizační, personální práce, vzdělávání, právní, práce a mezd, sociální, informací a zahraniční spolupráce, psychologické služby a styků s veřejností (tiskový mluvčí). Kancelář se člení na oddělení vnitřní správy a oddělení personální a PaM. Do působnosti ředitele kanceláře patří také vzdělávací a účelová zařízení. Ředitel kanceláře je přímým nadřízeným vedoucím uvedených oddělení a vedoucím vzdělávacích a účelových zařízení.

Úsek prevence a plánování
Úsek prevence a plánování je tvořen odborem prevence a odborem ochrany obyvatelstva a plánování.

Odbor prevence
odpovídá za zabezpečení výkonu státní správy v oblasti požární ochrany, podílí se na odborné přípravě hasičů, na preventivně výchovné činnosti a organizuje v rámci své působnosti porady a metodická zaměstnání. Zabezpečuje kontrolní činnost na úseku požární ochrany, stavební prevenci a zjišťování příčin vzniku požárů. Odbor se vnitřně dělí na oddělení kontrolní činnosti, oddělení stavební prevence, oddělení zjišťování příčin vzniku požárů.

Odbor ochrany obyvatelstva a plánování
odpovídá za řešení problematiky ochrany obyvatelstva včetně varování, evakuace, nouzového přežití a výchovy. Zabezpečuje zpracování krizového plánu kraje. Odbor se vnitřně dělí na oddělení ochrany a přípravy obyvatelstva, oddělení krizového a havarijního plánování.

Úsek Integrovaného záchranného systému (dále jen IZS) a operačního řízení
je tvořen odborem IZS, odborem služeb, odborem komunikačních a informačních systémů a odborem operačního řízení. V čele úseku stojí náměstek krajského ředitele, který je přímým nadřízeným ředitelům uvedených odborů a má velitelskou pravomoc při řízení zásahu jednotek PO. Odborně usměrňuje činnost územních odborů HZS MSK.

Odbor IZS
odpovídá za řešení problematiky IZS kraje, koordinaci záchranných prací a spolupráci složek IZS, za usměrňování, koordinaci a kontrolu činnosti jednotek PO, za organizaci a výkon služby v jednotkách HZS kraje, odbornou přípravu v této oblasti a zabezpečuje akceschopnost techniky pro práci ve výškách a nad volnou hloubkou. Odbor se vnitřně dělí na oddělení odborné přípravy, oddělení IZS a řízení jednotek PO, velitele stanic ÚO Ostrava.

Odbor služeb
zabezpečuje akceschopnost techniky a technických prostředků PO, prostředky pro práci v prostředí nebezpečných látek, na vodě a podílí se na odborné přípravě. Odbor se vnitřně dělí na oddělení strojní služby, oddělení chemicko-technické služby, chemickou laboratoř Frenštát pod Radhoštěm.

Odbor komunikačních a informačních systémů
odpovídá za výstavbu a provoz informačních a komunikačních sítí, zřízení a zabezpečení systému varování a za krizovou komunikaci. Odbor se vnitřně dělí na oddělení informačních systémů, oddělení komunikačních systémů, oddělení vyrozumění a varování.

Odbor operačního řízení
odpovídá za plnění úkolů operačního řízení jednotek PO a za krizovou komunikaci. Odbor se vnitřně dělí na krajské operační a informační středisko (dále jen KOPIS), oddělení technického zabezpečení a GIS a pracoviště krizového řízení.

Úsek ekonomický
je tvořen odborem finančním a odborem provozním a správy majetku. V čele stojí náměstek krajského ředitele, který je přímým nadřízeným ředitelů uvedených odborů.

Odbor finanční
odpovídá za přípravu rozpočtu HZS MSK a za rozpočtové hospodaření podle schváleného rozpočtu. Odbor se vnitřně člení na oddělení účetnictví, oddělení závazkových vztahů a pracoviště rozpočtu.

Odbor provozní a správy majetku
odpovídá za hospodaření s majetkem v působnosti HZS MSK. Zajišťuje veškerou majetkoprávní agendu související s předepsanými výstupy na resortní program a správu majetku. Odbor se dělí na oddělení správy majetku, oddělení evidence majetku, oddělení zásobování a skladů, sklad materiálu a chráněné pracoviště Bílovec.

Pracoviště interního auditu a kontroly
je v přímé působnosti krajského ředitele. Vedoucí pracoviště interního auditu a kontroly je přímo podřízen krajskému řediteli. Pracoviště interního auditu a kontroly zabezpečuje kontrolní systém HZS MSK, organizuje a koordinuje kontrolu plnění úkolů HZS MSK a kontroluje dodržování právních předpisů a interních aktů řízení v praktické činnosti pracovníků HZS MSK.