ORGANIZAČNÍ ČLENĚNÍ HASIČSKÉHO ZÁCHRANNÉHO SBORU MORAVSKOSLEZSKÉHO KRAJE
1. HZS kraje se vnitřně člení na:
ředitelství HZS MSK (dále jen krajské ředitelství). Krajské ředitelství se vnitřně člení na úseky, které se dále vnitřně člení na odbory a oddělení, případně pracoviště, na kancelář krajského ředitele, která se člení na oddělení a na pracoviště interního auditu a kontroly. V čele úseku stojí náměstek krajského ředitele, v čele kanceláře stojí ředitel kanceláře, v čele odboru stojí ředitel odboru a v čele oddělení a pracoviště stojí vedoucí.
územní odbory HZS MSK jsou zřízeny pro zabezpečení výkonu státní správy na úseku požární ochrany, IZS, ochrany obyvatelstva a k plnění stanovených úkolů na úseku krizového řízení. Místní působnost územního odboru je dána s ohledem na správní členění kraje podle působností obcí s rozšířenou pravomocí. Název územního odboru je odvozen od názvu města, ve kterém sídlí.
Územními odbory HZS MSK jsou:
Územní odbor Ostrava
Územní odbor Bruntál
Územní odbor Frýdek-Místek
Územní odbor Karviná
Územní odbor Nový Jičín
Územní odbor Opava
- jednotky HZS MSK.
Jednotky HZS MSK jsou dislokovány na stanicích.
V čele stanice je velitel stanice s velitelskou pravomocí při řízení zásahu jednotek PO. Dalšími vedoucími pracovníky s velitelskou pravomocí jsou velící důstojník, velitel čety a velitel družstva.
Stanice HZS MSK
Územní odbor Ostrava-město
Územní odbor Bruntál
Územní odbor Frýdek - Místek
Územní odbor Karviná
Územní odbor Nový Jičín
Územní odbor Opava
2. Organizačními součástmi krajského ředitelství jsou operační a informační středisko HZS MSK, územní operační a informační střediska a vzdělávací, technická a účelová zařízení.
ORGANIZAČNÍ ČLENĚNÍ KRAJSKÉHO ŘEDITELSTVÍ
V čele HZS kraje je ředitel HZS kraje, který mimo jiné odpovídá za odborné řízení a koordinaci činnosti HZS MSK, za investiční činnosti a správu majetku HZS MSK a má velitelskou pravomoc při řízení jednotek PO.
Statutární zástupce krajského ředitele zastupuje krajského ředitele v plné působnosti.
Kancelář krajského ředitele
zabezpečuje organizaci a koordinaci činností krajského ředitelství včetně agend v oblasti organizační, personální práce, vzdělávání, právní, práce a mezd, sociální, informací a zahraniční spolupráce, psychologické služby a styků s veřejností (tiskový mluvčí). Kancelář se člení na oddělení vnitřní správy a oddělení personální a PaM. Do působnosti ředitele kanceláře patří také vzdělávací a účelová zařízení. Ředitel kanceláře je přímým nadřízeným vedoucím uvedených oddělení a vedoucím vzdělávacích a účelových zařízení.
Úsek prevence a plánování
Úsek prevence a plánování je tvořen odborem prevence a odborem ochrany obyvatelstva a plánování.
Odbor prevence
odpovídá za zabezpečení výkonu státní správy v oblasti požární ochrany, podílí se na odborné přípravě hasičů, na preventivně výchovné činnosti a organizuje v rámci své působnosti porady a metodická zaměstnání. Zabezpečuje kontrolní činnost na úseku požární ochrany, stavební prevenci a zjišťování příčin vzniku požárů. Odbor se vnitřně dělí na oddělení kontrolní činnosti, oddělení stavební prevence, oddělení zjišťování příčin vzniku požárů.
Odbor ochrany obyvatelstva a plánování
odpovídá za řešení problematiky ochrany obyvatelstva včetně varování, evakuace, nouzového přežití a výchovy. Zabezpečuje zpracování krizového plánu kraje. Odbor se vnitřně dělí na oddělení ochrany a přípravy obyvatelstva, oddělení krizového a havarijního plánování.
Úsek Integrovaného záchranného systému (dále jen IZS) a operačního řízení
je tvořen odborem IZS, odborem služeb, odborem komunikačních a informačních systémů a odborem operačního řízení. V čele úseku stojí náměstek krajského ředitele, který je přímým nadřízeným ředitelům uvedených odborů a má velitelskou pravomoc při řízení zásahu jednotek PO. Odborně usměrňuje činnost územních odborů HZS MSK.
Odbor IZS
odpovídá za řešení problematiky IZS kraje, koordinaci záchranných prací a spolupráci složek IZS, za usměrňování, koordinaci a kontrolu činnosti jednotek PO, za organizaci a výkon služby v jednotkách HZS kraje, odbornou přípravu v této oblasti a zabezpečuje akceschopnost techniky pro práci ve výškách a nad volnou hloubkou. Odbor se vnitřně dělí na oddělení odborné přípravy, oddělení IZS a řízení jednotek PO, velitele stanic ÚO Ostrava.
Odbor služeb
zabezpečuje akceschopnost techniky a technických prostředků PO, prostředky pro práci v prostředí nebezpečných látek, na vodě a podílí se na odborné přípravě. Odbor se vnitřně dělí na oddělení strojní služby, oddělení chemicko-technické služby, chemickou laboratoř Frenštát pod Radhoštěm.
Odbor komunikačních a informačních systémů
odpovídá za výstavbu a provoz informačních a komunikačních sítí, zřízení a zabezpečení systému varování a za krizovou komunikaci. Odbor se vnitřně dělí na oddělení informačních systémů, oddělení komunikačních systémů, oddělení vyrozumění a varování.
Odbor operačního řízení
odpovídá za plnění úkolů operačního řízení jednotek PO a za krizovou komunikaci. Odbor se vnitřně dělí na krajské operační a informační středisko (dále jen KOPIS), oddělení technického zabezpečení a GIS a pracoviště krizového řízení.
Úsek ekonomický
je tvořen odborem finančním a odborem provozním a správy majetku. V čele stojí náměstek krajského ředitele, který je přímým nadřízeným ředitelů uvedených odborů.
Odbor finanční
odpovídá za přípravu rozpočtu HZS MSK a za rozpočtové hospodaření podle schváleného rozpočtu. Odbor se vnitřně člení na oddělení účetnictví, oddělení závazkových vztahů a pracoviště rozpočtu.
Odbor provozní a správy majetku
odpovídá za hospodaření s majetkem v působnosti HZS MSK. Zajišťuje veškerou majetkoprávní agendu související s předepsanými výstupy na resortní program a správu majetku. Odbor se dělí na oddělení správy majetku, oddělení evidence majetku, oddělení zásobování a skladů, sklad materiálu a chráněné pracoviště Bílovec.
Pracoviště interního auditu a kontroly
je v přímé působnosti krajského ředitele. Vedoucí pracoviště interního auditu a kontroly je přímo podřízen krajskému řediteli. Pracoviště interního auditu a kontroly zabezpečuje kontrolní systém HZS MSK, organizuje a koordinuje kontrolu plnění úkolů HZS MSK a kontroluje dodržování právních předpisů a interních aktů řízení v praktické činnosti pracovníků HZS MSK.
|