Kategorie

Vyhledávání Rozšířené vyhledávání

Kalendář akcí

< Prosinec 2018 >
Po Út St Čt So Ne
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
Zobrazit akce

Žádné foto

Aktuálně

Aktuální události
01.01.2009

Kliknutím zde se Vám zobrazí výpis aktuálních uzavřených událostí v Moravskoslezském kraji.

ID Datové schránky : spdaive

Nepřehlédněte


Na další stránce zvolte možnost POKRAČOVAT NA TENTO WEB.

Internetova prezentace Hasicskeho muzea mesta Ostravy
Odběry

Počet odběratelů: 1Úprava odběrů

Nehoda dvou tramvají na okraji Ostravy si vyžádala dva mrtvé (FOTO 10x)

Tiskový mluvčí12.04.2008, 03:13:00

Více než šest hodin trval v pátek večer až přes páteční půlnoc zásah šesti jednotek profesionálních a dobrovolných hasičů z Ostravy a okolních obcí u tragické srážky dvou tramvají číslo pět na hranici mezi Ostravou-Porubou a obcí Vřesina (dříve okres Nový Jičín, dnes okres Ostrava) na jednokolejné trase. (NEW: Třetí obětí této nehody byla paní, která zemřela v nemocnici, při zásahu hasičů v tramvaji byli dva mrtví.)

Hasiči společně se zdravotnickými záchranáři vyprošťovali několik vážně zraněných cestujících a nakonec také těla dvou obětí – seniora ve věku 79 let a čtyřletého chlapce.

Tramvaj, jedoucí z Ostravy-Poruby směrem do Vřesiny a Kyjovic, tvořily dva vozy, opačným směrem jela kloubová tramvaj. V mírné zatáčce do sebe vrazily a zaklesly se jak obě těžké tramvaje, tak i přední a zadní vůz soupravy, jedoucí z Poruby.

Podle nočních odhadů si nehoda vyžádala okolo 35 zraněných osob, z toho okolo 15 těžce. Sanitky a vrtulník je převážely do dvou ostravských nemocnic – do Fakultní v nedaleké Porubě a do Městské na Fifejdách v centru města. Hasiči se zdravotníky mj. vyprošťovali vážně zraněnou těhotnou ženu, která se pak v nemocnici podrobila císařskému řezu. Dítě je v pořádku, žena údajně stabilizovaná.

Do dobře fungujícího zásahu složek IZS pod velením Hasičského záchranného sboru Moravskoslezského kraje se vedle čtyř ostravských profesionálních jednotek hasičů ze Zábřehu, Poruby, Fifejd a Přívozu zapojili dobrovolní hasiči z Vřesiny a Vratimova, celkem přijelo 13 vozidel, včetně technického a týlového kontejneru.

Hasiči spolupracovali s týmy Zdravotnické záchranné služby a s vrtulníkem Letecké záchranné služby, na hlídce před nepovolanými osobami zde byli také policisté ČR a ostravští strážníci, kteří okolí místa zásahu vymezili výstražnou páskou. Předtím ještě pomáhali se záchranou cestujících a s jejich evidencí.

Od začátku byla záchrana osob rozdělena podle charakteru jejich zranění. Největší práci, která trvala desítky minut, měli hasiči se třemi cestujícími, kteří byli zaklíněni v havarovaných tramvajích. Používali například motorové pily na řezání kovů, hydraulické vyprošťovací nářadí, například rozpínáky a nůžky, žebříky a také vybavení zdravotníků.

Poslední zranění byli vytaženi zhruba po dvou a půl hodinách, nakonec obě těla obětí. Kolem 22:30 – již po záchranných pracích - si mohli novináři natočit a vyfotit všechny tři vozy tramvají zblízka.

Pak ještě hasiči pomáhali pracovníkům Dopravního podniku Ostrava s oddělováním tří zaklesnutých vozů od sebe, kdy přijela z Ostravy dlouhá kloubová tramvaj (tuším KT 8 ?).

Odtažení bylo hotovo do půlnoci, pak přišlo na řadu balení elektrocentrál, osvětlení, všech nástrojů. Na stanicích byli hasiči teprve hodinu po půlnoci i později. Jedna jednotka (Vřesina) zůstala na místě a osvětlovala dál místo nehody.

Na místě přijeli zasahující podpořit a povzbudit primátor města Ostravy, ostravští i porubští radní. Psychologové a další odborníci z řad hasičů, zdravotníků a Policie ČR vytvořili tým posttraumatické intervenční péče, starající se o příbuzné obětí i zraněných. Na Centru tísňového volání v Ostravě byla zřízena speciální krizová linka 974 723 202, kde se příbuzní mohli dozvědět aktuální informace o zraněných.

V soboru 12.4.2008 bude činnost na místě pokračovat zhruba od 8:00 hodin. S pracovníky a technikou Dopravního podniku Ostrava by zde měli spolupracovat již „jen“ dobrovolní hasiči ze sousedních Klimkovic. Pokud se vše bude dařit, mohly by být částečně zdemolované tramvaje podle odhadů odtaženy mimo trať do Kyjovic do sobotního poledne.

Příčinu nehody a míru zavinění vyšetřuje Policie ČR a Drážní inspekce. Je jasné, že jedna z tramvají jela po jednokolejce správně, zatímco druhá měla čekat na „křižování“, kde jsou koleje dvě. Trasa linky 5 z Ostravy-Poruby vede rekreační oblastí až do Kyjovic, kde už jsou bohaté lesy a cyklostezky.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Poslední aktualizace 29.11.2018 10:55:03 stránky tvořeny pomocí systému WPublisher (C)1999-2018 Všechna práva vyhrazena.